28 January, 2011

Blogglistene ...

En pussig greie kalt bloglovin er bare en av flere bloggtjenester jeg har meldt meg på. Nå har jeg registrert meg på blogglisten.no og straks også presentert bloggen minBloggurat. En annen ny nordisk bloggportal bærer det klingende navnet Blopp, de fortjener også å prøves, så vil jeg vurdere etter hvert hvor mye tid som skal brukes på dette.

Bloggen kan gi nye muligheter som en link mellom hjemmesiden min og multivisjonsforedraget ‘Pauls Planet’, som jeg presenterer over hele landet. Kom med synspunkt og spørsmål her, så skal jeg svare etter evne. Jeg vil gi det litt tid, og se an responsen. Forhåpentligvis genereres etter hvert et antall treff, så jeg vil sette pris på at dere deler innlegg dere finner interessante ved å benytte knappene under den enkelte post. Jeg har plassert min blogg i Sinsennorske bloggkart, så får vi se om den dukker opp der ...

Til forskjell fra ‘rosabloggerne’ (ikke et vondt ord om dem – de er iherdige og ofte dyktige, selv om det de skriver om interesserer meg midt i ræva) har jeg ikke noen illusjon om å tjene penger på dette. Det er imidlertid en utfordring at disse strevsomme jentene bruker så utrolig mye energi på å publisere historier om make-up og moteriktige produkter, for de kaprer jo fullstendig topplistene på den måten. Jeg snublet over en ‘blogg med mening’ logo som signaliserer at flere enn meg er litt frustrert over dette ...

Heldigvis finnes det en nisje for ‘reise’. Her vil dere finne meg, med poster som spenner fra erfaringer fra langturer, episoder i hverdagen og skråblikk på hva pressen kommer med på reisefronten. Alt i alt en kanal for å fokusere på det jeg brenner for: reising, kultur og menneskemøter.

:o)

No comments:

Post a Comment