25 January, 2011

Hotellferie!

Det var visst en lykkelig misforståelse omkring mitt ankomsttidspunkt som fikk Viggo Beck til å innlosjere meg på hotell på Brekstad, ytterst i Trondeimsfjorden. Han er sjef for velferden på Ørland Flystasjon, og sørget for at jeg fikk den hittil beste militære forpleining.

Kveite lyder mye flottere som ‘Hellebarn’ - og smakte faktisk også litt bedre ...  :o)
Mine reiser har vanligvis lite med hotellopphold å gjøre, og enda mindre med treretters middager. Det er derfor ikke å overdrive når jeg sier at jeg råkoste meg på Ørland Kysthotell, hvor både personale, bevertning og utsikt holdt høy klasse!

Ettersom jeg satt og plundret litt med kameraet og fotograferte menyen, mistenker jeg at de i respekt for blogg.no øt enda litt bedre service enn de pleier. Jeg fikk i alle fall den beste oppvartning, og et godt glass portvin som plaster på såret for at jeg måtte vente noen minutter på desserten.

Suppe er for meg magisk, og fisk er bare så lidderlig godt, så jeg bestiller nesten alltid fiskesuppe når jeg har muligheten. Denne gang ble jeg lovet cremet konsistens, og det skal jeg si den var! Kjempegod. Kveita var også lekker, et stort stykke, med plenty poteter, slik at jeg ble skikkelig mett. Det er noe snobberi å holde seg til to pottiter når det koster så lite å lage en skikkelig porsjon ut av det.

Det er i øvrig min skyld at pæra på nederste bilde ramla overende, men jeg synes den var ganske fin slik ... og den smakte virkelig godt med portvin til!

No comments:

Post a Comment