16 April, 2011

Swebus i mitt hjerte!

Jeg skal på påskeferie, og har lånt ut leiligheten min til to hyggelige Couch Surfere som har min eneste nøkkel til ytterdøra. Mine gjester var allrede på sightseeing da jeg smekket meg ut, og oppdaget jeg at jeg hadde glemt astmainhalatoren min inne i leiligheten. Jeg trenger den ikke så ofte, men når jeg trenger den, er det virkelig ikke bra ikke å ha den. Bussen gikk kort etter, så jeg måtte tenke nytt ...

Løsningen ble å ringe min gode venn Frode, og mirakuløst nok skulle han kjøre sydover ut av Oslo, med mulighet til å ta med en ekstra inhalator han har hatt liggende hos seg. Spørsmålet var om bussjåføren, som skal kjøre non-stop Oslo-Uddevalla, ville være villig til å gjøre trafikkale sprell underveis.
- herved anbefalt!

Fyren var svensk, med solbriller, moustache og en ruteplan å forholde seg til. Denne menneskekategorien har jeg veldig lite erfaring med, men han så umiddelbart ut som en god mann, så jeg hadde høye forhåpninger. Se videoen og vurder selv om ikke Swebus blir ditt selskap neste gang du skal til Gøteborg uten medisinen din - hjertelig mange takk for god service Swebus! Dere kan ha reddet meg fra en tungpustet påskefeiring.

2 comments:

  1. Ja du verden for en service!! Det er så artig å høre om slikt, at det finnes mange hyggelige mennesker!

    ReplyDelete
  2. He he, ja selv på en ellers så dårlig dag med lommebok frastjålet to ganger på samme dag er det godt å se at en kan bidra til noe så hyggelig som en påskeferie uten puste problemer. God Påske min venn.

    ReplyDelete