07 May, 2012

Nisses Maskinpark

Jeg har møtt en god mann. Han heter Nisse. Han ser omtrent like dårlig på begge øyne, og hvert øye ser hver sin vei, men han nektet å la seg uførestemple som 16-åring, og har nå levd ett langt liv som melkeprodusent. 50 kyr har han hatt på det meste. Nisse har alltid likt gamle ting. Han mener de har en historie og at de fortjener å huskes og tas vare på. Det ville vært helt problemfritt, om det ikke var for at Nisses ting er så store...

Nå er Nisse politianmeldt, og skal i retten en dag etter at denne bloggen skrives. Jeg kommer tilbake med nyheter. Saken er nemlig den, at Nisse har fylt et betydelig areal med hobbyen sin, og det har kommet klager og miljøstyrelsen er på banen og mener skrotet må fjernes. Men Nisse er uenig i at det er skrot. Det er tvert i mot unike saker som det nå finnes veldig få av. Og de aller fleste av dem fungerer fremdeles.

 

I godt voksen alder fikk Nisse napp på en sjarmerende dame. Hun tar imot med sjokoladekake. Jeg rekker å spise ganske mye, før jeg tar bilde av det som er igjen.
    "Vil du ikke heller ta bilde av en som er hel?" spør kona, og kommer jaggu lempende med enda en stor, rund sjokoladekake. De smaker til himmels og tilbake. "Du får forsyne deg som du har samvittighet til, sier hun.

I dag kjenner samvittigheten min ingen grenser. Jeg heier på dere, og så snart jeg får nytt, kommer jeg med oppdateringer på hvordan det går med Nisse og domstolene! Jeg synes han forklarer seg godt i videoen, så jeg velger å gjøre motsatt av nettavisene, som røper alle poengene i teksten før du ser filmen. Bildene sier vel også litt:

Disse doningene finnes det ikke mange igjen av, iflg Nisse.
Legg merke til bussens sykkelstativ foran grillen ...

Noen av perlene i samlingen. Han har tolv stykker, og de aller fleste funker!

OPPDATERING: Klikk på http://nissesmaskiner.blogspot.se/ for å lese mer om Nisse og se hans maskiner. Jeg har fått høre at rettssaken ikke gikk så verst. Det ser ut til at det ble en bot, så vår kjære Nisse er fremdeles en fri mann!

Trävlig resa!

1 comment:

  1. Denne mannen er hva verden trenger. Noen som brenner for noe eget og spesielt. Uten at jeg kjenner alle sider av saken, mener jeg at en mann som dette skal man ta varepå. Her burde folket gå sammen omå få disse historiske ogminneverdige maskinene under tak. For noen fortellinger dette vil bli i fremtiden, for en historie som vil bli bevart. Stå på Nisse.

    ReplyDelete