30 May, 2012

Vadsø en onsdag.

Sola skinner mellom skyene som fyker forbi. Flaggstanga har stått i spenn omtrent siden jeg kom, og det passer meg utmerket at den fra i kveld skal krumme seg motsatt vei, for i morgen skal jeg videre mot Lakselv via Karasjok.
     For øvrig er Episode II klar vært øyeblikk, og opptak til III er gjort i Vardø og deromkring.

Klikk på Liss for å le av den latterlige påstanden på veggen bak henne... ;o)
Selve Vadsø fikk jeg egentlig først en ordentlig kikk på i dag, etter at jeg var i studio hos NRK. De har hovedkontoret i fylket her i byen og var riktig koselige med meg. Liss Jacobsen satt ved spakene, og sørget samtidig for at Pauls Planet nå har 600 følgere på Facebook, det er hyggelig. Jeg fikk sagt Finnmarkingene noen Pauli ord om hvor fint det er å være oppi her.



Kirken deres er temmelig pussig, bussene har vaska seg og en av de ellers svært så fargerike husrekkene var plutselig bare grønn. Så begynte det å hagle, men først etter at jeg hadde vært på et kult sted. Og slik går no dagan, her i Nord-Norge. Og Kirkenesepisoden er altså straks klar - den skal bare fargekorrigeres ...


1 comment:

  1. jeg er vokst opp i den byen så veldig interessant å lese dette.

    ReplyDelete