01 November, 2012

Palermo - PPE 6


Da hopper vi litt i tid igjen, til sommer og varme i Middelhavet. Det virker på mange måter fjernt nå, men padleferden gjennom Europa fortsetter her hver måned. Nå har jeg kommet til Palermo, året er 1999 og kajakken har funnet en trygg plassering mens jeg utforsker byen.

Italia er etter mitt skjønn Europas saftigste kultur. Legg merke til humøret i gatene, tilropene og det spontane initiativet fra folk jeg filmer. Produktene bugner i lukt, farge og smak. Noe ved dette minner om souker i Afrika, og det er ikke tilfeldig, for vi er ikke langt unna.

Planen min var som den pleier ikke eksisterende da jeg ankom byen, men via en bekjent jeg hadde fått før ankomst ble jeg kjent med en artig jente som var fascinert av Bali og valgte å introdusere meg til Shoba, fotografen som fyller mye av programmet.
    Det er slik jeg liker å reise, når en hendelse eller bekjentskap fører til den neste, og det i ettertid ser ut som om det hele nærmest var planlagt og tilrettelagt. Da er det rom for å improvisere, faktisk er hele reisen er improvisasjon. Som en musiker med inngående kjennskap til et instrument, kan en reisende slippe opplevelsene løs og la seg rive med av følelsene. Da er Palermo et veldig godt sted å være.

Snurr film.

2 comments:

  1. En nydelig beskrivelse av Palermo! Jeg liker at du legger ut disse snuttene igjen altså :)

    ReplyDelete
  2. Hello Paul!

    I remember very well your visit. It was a pleasure to have you at my parents place.

    I will be in Oslo from the 26 June to the 28 June 2014

    I would love to meet you after so long.

    I wish you all the best.

    Claudio

    ReplyDelete