14 January, 2014

Stavanger - Episode 19

Nei, her får dere ikke en video. I siste del av nittende episode filmer jeg nemlig konserndirektøren spille (tape) i curling, på treningskamp mellom bedriftslagene i Boreal Transport. Ikke noe galt i det, for så vidt, men han sier at han liker denne sporten fordi det er en gentlemannsidrett. Jeg føler et ansvar for at det som kommer fram i mine produksjoner er sant, og ettersom denne karen er så langt fra en gentlemann det er mulig å komme, vil jeg ikke la ham slippe til her på bloggen, med en slik inndirekte flatterende påstand om seg selv.

 Grunn nummer to til at episoden ikke legges ut her, er at hovedpersonen i programmet, etter først å ha skrytt av det ferdig redigerte innslaget om avdelingen - og kalt det å treffe spikeren på hodet - et par uker senere truet med å saksøke meg, dersom jeg la det ut. Ikke at det skremmer meg, men det er en snill og god mann, og jeg vil ikke sette ham i problemer. Hva som har gjort ham så forvirret og skremt aner jeg ikke, men går inn i rekken av besynderlig atferd fra Stavangerkanten.

I det store og hele anser jeg meg helt og holdent ferdig med alt som har med Boreal Transport i Stavanger å gjøre. Like greit, liksom. Det ble jo forliksråd og hele suppedasen, omtalt i inlegget "Boreal Transport. Sviket." Det ble for så vidt greit markert med et tosiders oppslag i Stavanger Aftenblad (limes inn senere, har ikke tilgang til det herfra).

Adios, Klubbgata 4.

No comments:

Post a Comment